Діагностика учасників освітнього процесу

Дорогі учні, під час карантину дуже важливо не панікувати і дотримуватись встановлених правил. Але зачасту, у більшості молодих людей новини про коронавірус, самоізоляція в дома викликають  страх та апатію, що призводить до стресового стану... А як ви поводитесь у стресових ситуація?  Наведені нижче запитання допоможуть вам визначити вашу схильність до стресу.
1.1. Опитувальник самодіагностики типу поведінки в стресовій ситуації (автор В. В. Бойко* ) 
Для того щоб змінити риси характеру, які провокують розвиток дезадаптивної, стресової поведінки, доцільно уточнити, як Ви реагуєте на стрес, наскільки схильні піддаватися впливу стресогенних чинників. Це дасть змогу визначити, до якого типу людей Ви належите. Установлено, що певний стереотип поведінки, так називаний тип А, зумовлює схильність до різних захворювань і що саме певні риси характеру й погляди людини на життя стають першопричиною стресових симптомів. Водночас у людей типу В рідше виникають психологічні проблеми в процесі взаємодії з іншими. Щоб змінити свою поведінку, слід визначити, до якого типу – А чи В – Ви належите, після чого вже можна скористатися відповідними прийомами надання собі психологічної допомоги. Нижче наведено деякі відмінності між людьми, що належать до типу А або типу В. Частині людей притаманні всі або більшість перелічених рис якогось типу, хтось належить до третьої групи – АВ. Незалежно від типу людина повинна усвідомлювати, що навіть незначні події часом можуть стати джерелом стресу і хвороб. Характерними особливостями особистостей типу А є те, що вони агресивні й запальні, швидко розмовляють, нетерпляче слухають; багато хто з них різко рухається, відчуває швидкоплинність часу, нетерплячий, орієнтується на успіх, гостроконкурентний. Особистості типу В вирізняються, навпаки, браком агресивності в міжособових стосунках, їм притаманне відчуття повільності плину часу; вони зазвичай не схильні до змагання, розслаблені, неспішні, мають спокійний характер.
 Інструкція За допомогою цифрового ряду визначте, якою мірою зміст кожної наведеної в опитувальнику фрази збігається з Вашою думкою, позицією. Цифра “1” означає, що Ви фактично не згодні з твердженням, “5” – повністю згодні. Підходящу для Вас цифру обведіть кружечком. Завершуючи роботу, визначте суму балів.

Опитувальник для визначення типу поведінки під час стресів
1.                Я завжди серджусь або відчуваю роздратування, якщо змушений(-а) стояти в черзі більш як 15 хвилин. 1 2 3 4 5.
2.                Я вирішую одночасно кілька проблем. 1 2 3 4 5.
3.                Протягом дня мені важко знайти час для відпочинку і розслаблення. 1 2 3 4 5
4.                Я відчуваю роздратування або нервую, коли хтось розмовляє надто повільно. 1 2 3 4 5 5.
5.                Я завжди прагну перемогти у спорті або грі. 1 2 3 4 5.
6.                Коли програю, серджуся на себе й на інших. 1 2 3 4 5.
7.                Мені важко зробити для себе деякі речі. 1 2 3 4 5.
8.                Я значно краще працюю, якщо перебуваю в цейтноті або під тиском. 1 2 3 4 5.
9.                Я поглядаю на годинник, навіть коли сиджу або не зайнятий справами. 1 2 3 4 5.
10.           Я беру роботу додому. 1 2 3 4 5.
11.            Я відчуваю приплив енергії і збудження після того, як пережив напруження. 1 2 3 4 5 12. Я відчуваю, що повинен(-а) взяти на себе керівництво групою, аби справа якось просувалася. 1 2 3 4 5.
13. Я швидко їм, щоб скоріше взятися за роботу. 1 2 3 4 5.
14. Я все роблю швидко, незалежно від того, є в мене час чи немає. 1 2 3 4 5 15. Я перебиваю людей, якщо вважаю, що вони не праві. 1 2 3 4 5
16. Я незговірливий(-а) і впертий(-а), коли йдеться про зміни на роботі або вдома. 1 2 3 4 5 17. Коли я нервую, мені хочеться рухатися, щоб розслабитися. 1 2 3 4 5
18. Я їм швидше за інших. 1 2 3 4 5
 19. На роботі мені потрібно виконувати кілька завдань одночасно, щоб відчути свою продуктивність. 1 2 3 4 5
20. Я не використовую відпустку повністю. 1 2 3 4 5
21. Я вважаю себе надто прискіпливим (-ою) і дріб’язковим(-ою). 1 2 3 4 5
22. Мене дратують люди, які не працюють так само старанно, як я. 1 2 3 4 5
 23. Мені здається, що мій день міг би бути заповнений більш щільно. 1 2 3 4 5
24. Я багато думаю про роботу. 1 2 3 4 5
 25. Я легко втрачаю інтерес до будь-чого. 1 2 3 4 5
26. У вихідні дні я або працюю, або планую роботу. 1 2 3 4 5
 27. Я сперечаюся з людьми, які думають не так, як я. 1 2 3 4 5
 28. Стикаючись із проблемою, я завжди відчуваю розгубленість. 1 2 3 4 5
 29. Я втручаюсь у чужу розмову, щоб прискорити події. 1 2 3 4 5
 30. Я серйозно ставлюся до всього. 1 2 3 4 5

Набрана Вами сума балів може коливатися від 30 (мінімальна) до 150 (максимальна). Значення від 100 до 150 балів характеризують поведінковий тип А; від 39 до 75 балів – відповідно тип В; від 76 до 99 балів – тип АВ. Оскільки всі люди різні, то, зрозуміло, не може бути й абсолютно правильних або абсолютно неправильних відповідей на те чи інше запитання цього тесту. Травмувальна ситуація для однієї людини не є такою для іншого. Проте ніхто, яким би бадьорим він не почувався після стресу, не зможе дотримуватися більшості стереотипів поведінки типу А і при цьому тривалий час зберігати здоров’я. Люди типу А страждають від значно більшої кількості стресових симптомів і хворіють частіше, ніж люди типу В. Поведінка людей, які належать до типу В або АВ, дає їм змогу досягати цілей, бути активними, продуктивно працювати і виконувати те саме, що й люди типу А, але без ворожої агресивності, зайвого нетерпіння, з більш високими результатами досягати бажаного, зберігаючи при цьому самоопанування і здатність розслаблятися (а цього може навчитися кожна людина, якщо поставить перед собою таку мету). Змінивши стереотипи поведінки, характерні для типу А, і змусивши себе засвоїти більше рис, властивих типу В, людина менше хворітиме, а її життя стане більш радісним і незалежним, вільним від стресів.

Тест "Визначення ступеня схильності до стресу»
На кожне питання потрібно відповісти “так”, “ні” чи “іноді”.
1. Чи часто у Вас з’являється почуття втомленості?
 2. Чи почуваєте Ви погіршення здібності зосередитися?
 3. Чи помічаєте Ви, що ваша пам’ять стала гірше?
 4. Чи є у Вас схильність до безсоння?
5. Чи часто Вас хвилюють болі в області хребта?
6. Чи бувають у Вас сильні головні болі?
7. Чи є у Вас проблеми з апетитом?
8. Чи помічаєте Ви, що відпочинок не дає очікуваного результату?
9. Чи скучаєте Ви на роботі?
 10. Чи легко Вас вивести із себе?
 11. Чи помічаєте Ви за собою схильність до надмірної суєти?
12. Чи буває, що Вам важко завершити думку?
 13. Чи часто Ви перестаєте собі подобатися?
14. Чи часто Вам без видимої на то причини стає тривожно?
15. Чи часто Вам не хочеться бачити зовсім нікого?
 Після проведення цього тесту потрібно підбити підсумок за такими критеріями: “так” – 2 бали, “іноді”– 1 бал, “ні” – 0 балів. За результатами тесту стрес поділяється на три рівня (низький/середній/високий) .
Низький (0-6 балів) Вам можна позаздрити, Ви неймовірно стресостійкі. У непередбачених інебезпечних ситуаціях Ви спокійні та розсудливі. Якщо Ви набрали від 0 до 2 балів, то Ви, скоріше за все,віднеслись до тесту поверхово, тому що така степінь не піддавання стресам – це дійсно неймовірно.
Середній (6-21 балів) Стреси Вам докучають, але особливих проблем не утворюють. Рівень стресу – середній. Це означає, що позбавлення від стресів не буде для Вас великою трудністю.
Високий (21-34 балів) Рівень стресу - високий. Вам варто замислитися про наслідки. Якщо Ви незгущуєте фарби, то наслідки не за го рами. Не нехтуйте своїм здоров’ям – Вам потрібно негайно змінити своє життя.
            


Діагностика емоційного самопочуття здобувача освіти «Настрій на уроці»   (за Г.А. Карповою)
Методика спрямована на виявлення переважного (позитивного або негативного емоційного стану на конкретному уроці, у конкретного вчителя. Яскраво виражені позитивні емоції, переживання учня можуть служити значущим мотиваційним фактором його навчальної діяльності. Використання кольорової символіки допоможе учневі здійснити психологічний акт інтроспекції ( самоаналізу), надасть процедурі приємного емоційного забарвлення.
  Інструкція
 Перед тобою розкладено смужки різних кольрів з позначенням відтінків настрою. Уважно осягни зміст відтінків. На бланку відповідей наведено ситуації на уроці. Подумай, який настрій характерний для тебе в цих ситуаціях на уроках різних предметів, у різних вчителів. Розфарбуй колонки таблиці у бланку відповідей відповідними кольрами настрою
Опрацювання отриманих результатів
Підраховується сума балів, набраних учніми за кожим предметом. Відповідно до шкали оцінок визначається характер переважного настрою. Чим більше позитивних балів «набрали» за урок з певного предмету, тим стійкіше і сильніше виражені позитивні емоції





Я спокійний
зелений
+1
Я задоволений
зелений
+1
Я енергійний,зібраний
зелений
+1
Звичайний діловий настрій
зелений
+1
Почуваюся цілком вільно
зелений
+1
Мені радісно
червоний
+2
Підйом настрою
червоний
+2
Упевнений в собі
червоний
+2
Мені добре
червоний
+2
Мені байдуже
сірий
0
Не впевнений в собі
сірий
0
Я напружений
сірий
0
Я занурений в свої думки
сірий
0
Мені нудно
сірий
0
Я хвилююсь, насторожі,
Коричневий
-1
Я роздратований, відчуваю прикрість
Коричневий
-1
Почуття страху
 Чорний
-2
Мені хочеться вдарити кулаком по столі, закричати
Чорний
-2

Бланк відповіді
Ситуація на уроці
Предмет
Укр. мова
Укр. література
Географія
Алгебра
Біологія
Спец.предмет
Іду на урок






Слухаю пояснення вчителя






Учитель дав самостійну роботу(розв’яати задачу, написати твір, виконати лабораторну)






Відповідаю біля дошки






Відповідаю з місця






Учитель дав важке, нестандартне завдання






Учитель повідомляє оцінки






Учитель звернув на мене увагу, розмовляє зі мною






Завтра контрольна






Загальна сума балів









Комментариев нет:

Отправить комментарий

18 жовтня 2007 року за ініціативи Європейського Парламенту був   започаткований день боротьби з торгівлею людьми. Сучасним міжнародно-правов...